14.01.15

Урок образотворчого мистецтва


Тема уроку:   Чарівний віночок.
Мета уроку: ознайомити учнів із виражальними можливостями силуетних форм та гармонійного поєднання кольорів; створити колективну  композицію на тему «Український віночок» в техніці аплікації;  розвивати уяву, уявлення, логічне мислення; виховувати повагу до української національної символіки.
Обладнання: комп’ютер, слайд-шоу можливих віночків, записи українських мелодій, К.Білокур «Натюрморт з колосками і глечиком», М.Носенко «Українка».


Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Демонстрування українського віночка.
2.     Розглядання та аналіз з яких квітів сплетений віночок.
- Що символізують квіти у віночку?
- Що означають кольори стрічок у віночку?

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.(демонстрування слайд-шоу )
Розповідь  вчителя  про символіку віночків
       На багатьох картинах українські дівчата й жінки уквітчані пишними вінками з веселковими різнокольоровими стрічечками. Всього в українському віночку повинно бути 12 квіточок: деревій, барвінок, безсмертник, ружа, мальва, півонія, любисток, волошка, ромашка, калина, цвіт вишні та яблуні. Інколи ще вплітали цвіт маку — у віночки тих дівчат, чиї сім'ї втратили когось у боротьбі з ворогом, адже мак — це символ смутку та скорботи.
       Всі квіти у віночку не випадкові. Кольори стрічок на вінку — це теж символи. Колір кожної стрічки має своє значення: коричнева — символ землі-годувальниці, жовта — сонця, світло-зелена — символ краси й молодості, блакитна й синя — символи неба і води, оранжева — символ хліба, фіолетова — мудрості, малинова — душевності та щирості, рожева — достатку.
        Українці вірили в чарівну силу стрічок, тому що берегли волосся від чужих очей. Відмірювали стрічку за довжиною дівочої коси, а відрізали трохи нижче коси, щоб заховати волосся.
       Такий маленький віночок, а скільки несе інформації! Чому віночки мають стільки таємних значень?
Споглядання та аналіз картини К. Білокур «Натюрморт з колосками та глечиком»
       Завітаймо до картинної галереї.
       Усе своє життя художниця Катерина Білокур малювала квіти. Батьки не змогли дати маленькій Катрусі освіту. Найкращим учителем для дівчинки стала рідна природа. Кожну квіточку художниця малювала лише з натури,ретельно вимальовувала кожну билинку, всі прожилки на пелюстках. Придивіться: кожна квітка — неповторна, виграє своєю унікальною красою.
Зверніть увагу на розташування квітів на полотні. Це нагадує віночок. Так! Квіти ніби утворюють хоровод, привертаючи увагу до центру.
- Що розташоване в центрі картини?
- Опишіть багатство палітри К. Білокур
- Які почуття викликає у вас споглядання цієї картини?
Споглядання та аналіз картини М.Носенко «Українка»
-         Кого ви бачите на цій картині?
-         А чому ви вирішили, що це українка?
-         Які почуття переповнюють вас,  коли ви дивитесь на цю роботу?
-         Чим схожі і чим відмінні ці картини?
 Робота в зошиті
Завдання №1 Відгадай загадку і напиши відповідь
 - Що за веселка квітками заквітчана?
Завдання №2  Допиши  прислів’я
(Записати потрібні букви о або и)
Він...ч...к  в...т... – ж...ття  люб...т... .
 Прислів’я - "Віночок вити – життя любити ”.
 Практична робота.
Техніка безпеки  при роботі з ножицями  
 Приготуйте декілька аркушів різного кольору.
 Використовуючи шаблон, малюємо квіточку. Вирізаємо її..
Від іншого аркуша кольорового паперу відрізаємо смужку потрібного розміру та складаємо її декілька разів.
Малюємо та вирізаємо пелюстки.
Закручуємо пелюстки олівцем.
Вирізаємо та приклеюємо серединки квітів.
Прикрашаємо віночок зеленими вусиками.
Тепер кожен учень бере свої квіточки і приклеює їх на ватмані паперу, який висить на дошці.
Давайте прикрасимо наш віночок стрічками.
Підбиття підсумків уроку
-         Про що дізналися на уроці?
-         Чого навчилися?
-         Де можете використати свої знання та вміння в житті?
�ин� � � � H p � ь від того, наскільки вона бере участь у продуктивних видах діяльності. Кожна продуктивна діяльність передбачає вміння планувати, тобто спершу уявляти образ того, що створюється, а потім утілювати його в практичній діяльності. Саме участь у продуктивних видах діяльності я використовую у своїй роботі вже з учнями першого класу. Залучаю дітей до таких видів художньої діяльності:

- зображувальна діяльність (малювання, ліплення, аплікація);
- музична діяльність (сприймання музики, ігри, хороводи);
- художньо – мовленнєва діяльність (слухання казок, розповідей, читання віршів, створення власних творів);
- театралізована діяльність (інсценізація казок).
   Саме участь у продуктивних видах діяльності я використовую у своїй роботі вже з учнями першого класу. У класі було проведено конкурс віршів «Моя країна – Україна», конкурс малюнків «Новорічний серпантин», «Здоровим бути – модно», «Зима - чарівниця» та ін. Під час вивчення властивостей лікарських рослин діти виконали малюнки «Яку лікарську рослину я запам’ятав», де учні проявили свою творчість та фантазію.
   З метою залучення дітей до пошукової та дослідницької творчої діяльності у класі існує Віконечко творчості, в якому час від часу діти  вивішують чи виставляють власні доробки. Це допомагає залучити дітей до творчого пошуку, сприяє визначенню нахилів та здібностей учнів. Залучення до творчої діяльності здійснюю і на уроках мови. Так під час читання дітьми навіть невеличких текстів пропоную продовжити текст, змінити кінцівку чи зобразити закінчення художніми засобами.
    Виховувати творчу людину без краси неможливо. Прекрасне вічне джерело духовності, натхнення, творчості. Воно існує поряд з людиною, тому що краса, яка не сприймається, - мертва. І якщо люди втратять здатність відчувати красу, вона ніколи не зможе врятувати світ.

  Враження шкільного дитинства відкладаються в пам’яті на все життя і впливають на подальший розвиток дитини. В емоційному сприйнятті дитинства зароджуються витоки майбутньої творчої особистості. Тому залучаючи дітей до творчості, створюючи постійно «ситуацію успіху», поважаючи дитину, ми в змозі виховати творчо працюючу особистість.

Немає коментарів:

Дописати коментар