14.01.15

Урок образотворчого мистецтва


Тема  уроку:  Наша рідна Україна, мов веснянка солов’їна
Мета уроку: вчити учнів сприймати тему весни  у творах мистецтва; застосовувати виражальні можливості кольору; ширше знайомити із роботами петриківського розпису; розвивати зв’язне мовлення, художнє мислення, уяву, фантазію. Виховувати естетичні смаки, любов до прекрасного, шану до народних звичаїв та традицій, охайність та акуратність.

Обладнання: комп’ютер, слайд-шоу про петриківський розпис,  картина О.Пишненко-Злиденна «Сонячні зайчики», « Пташки і квіти».
Тип уроку: комбінований

Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Бесіда.
- А чи знаєте ви  коли і як виник петриківський розпис?
                 Легенда про виникнення петриківського розпису
             Колись давно в одному веселому українському селі жили сумні люди. Там, де вони з'являлися, всі відразу переставали сміятися І в усьому селі запанував сум.
       Якось туди навідалася дівчинка Калинка. Побачила вона, що люди сумують, і вирішила всіх розвеселити. Обрала вона найсумнішу хатку, взяла в руки пензлик, фарби й почала  й розписувати. Спочатку Калинка розмалювала стіни і піч, потім взялася за посуд. По всій хаті зацвіли прекрасні квіти. У них було легко впізнати мальви та півонії, гвоздики й жоржини, айстри й горошок, навіть придорожній будяк. Поряд із квітами запломеніли ягоди калини в оточенні веселих зелених листочків. Дуже старалася Калинка, тоненьким пензликом малюючи листочки, пелюстки, вусики, а пальчиком — ягідки калини й горобини.
       Довго розписувала хатку, а під вечір стомлена сіла на ґаночку. Аж чує — йдуть люди. Сховалася дівчинка в саду й почала спостерігати за ними. Тільки підійшли сумні люди до хати, як одразу на їхніх обличчях почали розквітати посмішки і спочатку тихенько, а потім голосніше покотився по селі щирий сміх.
    Наступного дня всі хати в селі розцвіли гарним казковим орнаментом.
Називалося те село Петриківка, тому й розпис, який придумала дівчина Калинка, люди назвали петриківським.
     У його основі лежить образне, поетичне осмислення світу рідної природи, краси української землі.
     Роботи петриківських майстрів випромінюють радість; виконані вони чистими й соковитими кольорами. Квіти Петриківки  звертаються до нас мовою наших предків, які вміли любити й цінувати красу материнської землі.

  ІІ. Повідомлення теми завдань уроку
1.     Робота в зошиті
Завдання №1
Завдання №2
Завдання №3
Споглядання та аналіз репродукцій О. Пишненко-Злиденна «Сонячні зайчики»
-  Опишіть усе, що намальовано на картині.
-  Які кольори використала художниця?
-  Яке враження справляють на вас розписи — холоду чи тепла?

Демонстрування фотознімків із петриківським розписом

Практична робота
     Отож,  і ми спробуємо створювати петриківський розпис. Виконання композиції можна умовно розділити на три етапи:
1. Начерк олівцем
2. Виконання рисунка
3. Виконання малюнка фарбами.
Можна виконувати композицію відразу фарбами. У цьому випадку починаємо малювати найбільші, центральні елементи, потім листки, стебла, інші дрібні елементи розпису.
Я вам пропоную  намалювати сонячні квіти!
   Для малюнка візьмемо кольоровий або тонований папір синіх, фіолетових, блакитних відтінків, адже на жовтому не буде видно жовтих квітів.
    Вибираємо розташування аркуша паперу.
     Малюємо великі кола. Це будуть серединки соняшників.
Щоб показати зернятка, прокрапуємо всю середину. М'яким пензликом кладемо краплинки в рядки одну біля одної.
    Гребінчиком промальовуємо пелюсточки соняшника. Розпис виконуємо густою фарбою (жовтою, оранжевою чи золотавою).
    Промальовуємо стебла квітів.
Окремими мазками-«зернятками» малюємо листя соняшників. Фарбу наносимо на поверхню малюнка так, щоб інтенсивний, густо насичений колір на кінчиках листочків поступово ставав дедалі прозорішим і світлішим посередині. Бід цього зображення буде здаватись об'ємним.
  Промальовуємо дрібні деталі.

Аналіз та виставка дитячих робіт

Підсумок уроку
-         Про що дізнались?
-    З яким розписом ми познайомилися на уроці?
-         Чого навчились на сьогоднішньому уроці?
-         Де застосуєте свої знання і вміння в житті?
style='� o - i PB� $� '>

5. Аналіз та виставка дитячих робіт
6. Підсумок уроку.
-         Про що дізнались?
-         Чого навчились на сьогоднішньому уроці?

-         Де застосуєте свої знання і вміння в житті?

Немає коментарів:

Дописати коментар